Åka moppe i spöregn

Så fort vi hade ätit frukost började vi leta efter mopeder att hyra för två dagar. Vi pratade med tjejerna i receptionen och 30 minuter senare stod det tre skotrar utanför redo för avfärd. Vi laddade ner kartan och planerade hur vi skulle köra. Första stoppet blev ett ställe där de hade Tarsier primater. Att hitta ut ur staden vi befann oss i gick väldigt snabbt. Men sen när det bara var att åka på en och samma väg för att komma fram dit blev det lite svårare. Det tog oss tre vändor av att köra vilse innan vi till slut hittade rätt. Vi fick se fyra Tarsier som inte var inte längre än ett långfinger och hälften så stora som min hand ungefär. Nu förstår man att de är världens minsta apor. 
Min registreringsskylt..

Sen bar det av mot Chocolate Hills och nu var vi lite mer på hugget om vart vi skulle svänga av. Vi åkte igenom en liten stad där vi hittade en pizzeria som vi stannade vid. Vilket var väldigt tur att vi stannade när vi gjorde då det började ösregna två minuter efter att vi gått in. Efter de himmelska pizzorna åkte vi vidare mot kullarna och då var jag smart nog att sätta på mig poncho för det kom en hel del regn längs vägen. 
Chocolate Hills var inte överdrivet häftigt men det känns ändå bra att vi åkte dit. Sen väntade den jobbigaste biten av vägen mot Danao Adventure Park. Halva vägen bestod nämligen av lerig, gropig och pölig väg. Men till slut kom vi fram och fick ett rum att bo i. Med trötta armar gick vi och la oss nästan med detsamma. Dagen efter stack killarna iväg och gjorde lite olika grejer i parken medan jag tog det lugnt på rummet. Sen bar det av mot staden vi kom från som jag tyvärr inte minns namnet på.. Att komma dit var inga problem. Förutom en punktering som vi fick lagad mitt i ingenstans för 8kr så flöt allting på. Men väl inne i staden irrade vi runt i 30 minuter för att hitta vårt hostel. Efter att vi lämnat tillbaka mopparna tog vi en tuktuk hit till Panglao där jag befinner mig just nu. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thegark.blogg.se

Följ oss under vår resa då vi ska ta med er på spännande upplevelser, allt från fritt fall från 15000ft till magiska dyk på havets botten! Resan börjar den 11.01.2015 med ett flyg från Stockholm, Sverige, till Auckland, Nya Zeeland, häng med!!

RSS 2.0