El Nido

Det första vi gjorde efter att vi hade hittat boende var att vi gick till dykcentret och bokade dykning till dagen efter. Sen blev det nudelsoppa till middag innan vi gick och la oss.

Det var en hel dykdag vi bokade med tre dyk med divemaster samt lunch och utrustning för 800kr. Vi dök med Palawan divers och är ni här så kan jag definitivt rekommendera dem starkt!

Alla tre dyken var olika och vi såg allt från stingrockor, sjöhästar, många mikrogrejer + mycket mer. Så häftigt och så mycket fina koraller här.
När vi kom tillbaka var vi helt slut men vi bestämde oss för att boka island hopping till dagen efter. Det är en heldagstur där man åker mellan de olika öarna här ute och ser helt fantastiska saker. Vi tog tur A och valde till kajaker.
Man börjar dagen med att åka till en liten lagun där man paddlar runt lite, så vackert, sen paddlar man runt hörnet till den stora lagunen som också är helt fantastisk. Sen hoppar man på den stora båten igen för att åka till en hemlig lagun där man också kommer äta lunch. Lunchen bestod utav helgrillad makrill, egentligen grillat fläskkött också men eftersom jag har bestämt mig för att sluta äta fläsk här fick jag jättegod kyckling istället. Sen fick man också ris, sallad och färskfrukt. Supergott och man blev väldigt mätt och belåten.

Sen åkte vi vidare till ett snorklingställe men det var så mycket brännmaneter så efter en stund bestämde vi oss för att åka vidare till vårt sista stopp som var en jättefin strand där vi la oss och sov en timme. Hela dagen var helt underbar och den hade varit perfekt om de inte hade varit så att min vattentäta kamera blivit fuktskadad. Men har lagt den i en påse med ris nu så får se om den funkar på land i alla fall om ett par dagar.
På kvällen bestämde jag och Patrik oss för att åka vidare till ön Coron dagen efter så vi bokade en sju timmars tur och sedan mötte vi upp de andra samt några andra Patrik och dem hade hängt med i Boracay. Vi åt middag och tog några öl innan vi gick och la oss.