Kalibo till Iloilo

Kl 14.30 i lördags landade jag här i Filippinerna och där stod Patrik från Gili T så snällt och väntade på mig vid flygplatsen. Patrik hade en övernatten mellanlandning i Singapore i tisdags och eftersom jag hade en extra säng i mitt hotellrum så erbjöd jag honom en plats så vi kunde planera Filippinerna. Nu när jag inte kunde åka dit med Julia längre var det perfekt att vi träffade Patrik som skulle vara där samtidigt. Vi bestämde oss att ta en midnattsmiddag och man bör äta chilikrabba när man väl är i Singapore så jag tog med honom till ett ställe där jag hade ätit som barn. Det var minst lika gott som jag kom ihåg det och det tyckte Patrik också. 
Så tillbaka till Kalibo där vi möttes upp. 
Vi tog en tuktuk till stället där vi skulle bo och vilade ett tag innan vi skulle leta efter ett ställe att äta på. Vi läste om en lokal restaurang som skulle ligga vid busstationen så vi skulle precis fråga en liten folksamling vid sidan om hostelet när vi insåg att vi stod på busstationen och restaurangen låg på andra sidan gatan bara. Maten är ganska enkel här och består oftast av fläskkött (mest bara fett) eller kyckling och ris. Dagen efter gick vi till busstationen och tog en lokalbuss som skulle ta oss hela vägen till Iloilo där vi skulle stanna en natt innan vi skulle ta en 39 timmar lång båtresa hit till Palawan där vi befinner oss just nu. Det finns inte så mycket att göra i Iloilo så vi promenerade runt lite både under söndagskvällen och under måndagen innan båten skulle gå vid kl 19. Innan vi gick på båten köpte vi varsin kycklingburgare för 2kr styck. Helt okej pris för en väldigt god burgare! 


Båten är en helt annan historia så det kommer i nästa inlägg.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thegark.blogg.se

Följ oss under vår resa då vi ska ta med er på spännande upplevelser, allt från fritt fall från 15000ft till magiska dyk på havets botten! Resan börjar den 11.01.2015 med ett flyg från Stockholm, Sverige, till Auckland, Nya Zeeland, häng med!!

RSS 2.0