Bortskämd

Det visar sig att sjukhuset jag blev skickad till här i Singapore är ett av de bästa privatsjukhusen och det märks. Just nu bor jag i ett tvåbäddsrum men det är bara jag som sover här. Jag har egen tv, wifi och varje dag får jag beställa vad jag vill ha för mat till nästa dag. Det finns minst fem rätter att välja på till alla måltider så det finns något för alla. Idag åt jag till exempel omelett och melon till frukost, biff med pommes och bea till lunch, kycklingpaj till mellanmål och kokosfisk med aubergine till middag. Allt blir man serverad på sängen så det enda jag behöver tänka på är att ta mig fram och tillbaka till badrummet. Det är där emot lättare sagt än gjort för jag har förlorat sjukt mycket muskler av att vara sängliggande i nästan en vecka nu. 
Idag var första gången jag gick ut sen jag bröt armen och oj vad jobbigt det var. Det var extremt ljust så jag gick och kisade som om jag inte hade sett solen på år. Temperaturskillnaden och alla ljud var heller inte att leka med. Men jobbigast av allt var själva gå delen, det kändes seriöst som jag hade sprungit ett marathon när vi kom tillbaka. Botaniska trädgården som vi gick till var jättefin det lilla vi hann se av den. 
Annars består dagarna av att växla mellan att titta på tv, sova, umgås med telefonen och vara med Emma som är så gullig och kommer hit och sällskapar mig. 

Nu har de tagit bort bandaget och satt på en typ stödstrumpa för att minska svullnaden, supersnyggt...! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thegark.blogg.se

Följ oss under vår resa då vi ska ta med er på spännande upplevelser, allt från fritt fall från 15000ft till magiska dyk på havets botten! Resan börjar den 11.01.2015 med ett flyg från Stockholm, Sverige, till Auckland, Nya Zeeland, häng med!!

RSS 2.0