Ensam i Singapore

Som Julia berättade i det förra inlägget har hon nu i söndags blivit flyttat från sittsingelrum till ett dubbelrum vilket betyder att jag inte får sova på soffan längre. Så i söndags var det bara att ge sig ut på jakt efter någonstans hyfsat nära att bo utan att det ska kosta allt för mycket och det var lättare sagt än gjort. Jag blev skickad av sjukhuset till ett hotel de sa att de flesta som har anhöriga på sjukhuset bor på. Utan att tänka på att det är ett väldigtväldigt dyrt privatsjukhus knallade jag dit. Jag behövde inte ens gå innanför dörren för att det skulle börja svida på kontot, 1500kr per natt UTAN frukos.. Nä det var bara att leta vidare. Och nu är det så att sjukhuset ligger mitt i den finare delen av stan så varje ställe jag gick in på kostade antingen som det över eller så var det fullbokat. Efter två timmars letande kom jag till min sista chans men såklart var det också fullt.. Det gör att jag bryter ihop framför receptionisten och berättar allt om att Julia ligger på sjukhus och att vi blev flugna hit från Indonesien. Hon tar då till sina kontakter  och hittar tillslut ett hotell som inte ligger allt för långt bort. Hon fixar också så att jag får $30 rabatt per natt. Så efter 3.5 timmars letande hade jag äntligen ett rum "bara" kostar 800kr per natt men som tur är har mina föräldrar gått in och hjälpt mig eftersom jag annars skulle bo 60 minuter bort med buss för att jag skulle ha råd. Nu har jag frukost inkluderat samt wifi på rummet! 

Igår blev det lite promenad med Julia till den botaniska trädgården. Det var jättemysigt men väldigt jobbigt för Julia och det förstår jag! Idag ska vi göra en annan utflykt och vi får se var de bär av, kanske till och med lyxar till det med en taxi någonstans. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

thegark.blogg.se

Följ oss under vår resa då vi ska ta med er på spännande upplevelser, allt från fritt fall från 15000ft till magiska dyk på havets botten! Resan börjar den 11.01.2015 med ett flyg från Stockholm, Sverige, till Auckland, Nya Zeeland, häng med!!

RSS 2.0